Korki w Polsce

i

Autor: canva.com Korki w Polsce

Wyższe opłaty za parkowanie to dobry sposób na zachęcenie ludzi do komunikacji miejskiej?

2021-07-22 13:16

Znalezienie wolnego miejsca parkingowego w dużych miastach graniczy dziś z cudem. To efekt cichej wojny, jaką ich władze wypowiedziały kierowcom. Czy słupki na chodnikach, zwężanie ulic i podnoszenie opłat za parkowanie to dobry sposób na zachęcenie ludzi do komunikacji miejskiej?

Wyższe opłaty za parkowanie to dobry sposób na zachęcenie ludzi do komunikacji miejskiej? Czy w miastach jest miejsce dla wszystkich? Czy może miasta nie są już dla kierowców? Coraz częściej możemy zadawać sobie takie pytania. W Gorzowie radni poparli pomysł prezydenta i od połowy lipca godzina postoju w tym mieście kosztuje, nie 2,50 zł tylko 3,50 zł. Ja twierdzą rządzący jest to pomysł na zachęcenie ludzi do częstszego korzystania z transportu publicznego. Aut przybywa, tymczasem w największych polskich miastach władze zastanawiają się jak nie utonąć w korkach. Więc podnoszone są opłaty za parkowanie, ograniczają miejsca postojowe i zwężane są ulice. To, że ktoś zdecyduję się na wybór komunikacji miejskiej nie oznacza, że sprzeda swój samochód. Ten będzie musiał gdzieś stać, a więc automatycznie będzie zajmował miejsce postojowe.

Urlop 2021 - nowe przepisy. Komu przysługują DODATKOWE wakacje

Nasi pływacy prężą muskuły przed IO

Wyższe opłaty za parkowanie to dobry sposób na zachęcenie ludzi do komunikacji miejskiej?

Artur Jarząbek postanowił porozmawiać na ten temat w swoim programie SuperNova samo południe. Do rozmowy zaprosił Mikołaja Pieńkosa z Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie oraz Pawła Skwierawskiego z inicjatywy Stop Korkom. Pieńkos powiedział, że nikt tymi zmianami na drodze nikomu nie chce robić na złość. Mamy przyjętą strategię rozwoju miasta, strategię transportową mającą na celu część mieszańców zniechęcić do częstego używania samochodu i zachęcić do korzystania z innych środków transportu. Aby to zrobić to tym innym środkom transportu trzeba zapewnić odpowiednie warunki do korzystania z przestrzeni miasta.

Jaka będzie jesień 2021? Są pierwsze długoterminowe pogody na wrzesień, październik, listopad

Skwierawski stwierdził, że przeszkadza im bardzo dużo w Warszawie. Szczególnie to, co robi się po ciuchu , bez konsultacji społecznej. Bo to jest bardzo ważne większość zmian mających na celu zmniejszenie liczby zmotoryzowanych w mieście jest robione po cichu. Warszawa naraża mieszkańców na utratę życia i zdrowia, przekonując ich do jazdy komunikacją w czasie pandemii. Całej rozmowy możecie posłuchać poniżej.