Euro 2020: Węgry zrobiły najdłuższy szalik kibica. Długość robi wrażenie

Euro 2020: Węgry zrobiły najdłuższy szalik kibica. Długość robi wrażenie
Autor: JACEK KOZIOL /SE/EAST NEWS Euro 2020: Węgry zrobiły najdłuższy szalik kibica. Długość robi wrażenie (JACEK KOZIOL /SE/EAST NEWS)

Inicjatorem akcji jest firma telefonii komórkowej Telenor, która poprosiła kibiców, by przysłali krótkie hasła wsparcia dla węgierskiej drużyny. Następnie zostały one umieszczone na dzianinowym szalu w kolorach narodowych.

Euro 2020: Węgry zrobiły najdłuższy szalik kibica. Długość robi wrażenie. Na apel odpowiedziało 1787 osób, a każde nadesłane hasło naniesiono na metrowej długości odcinek szalika – tym sposobem szalik mierzy 1787 metrów. Osiągnięcie to zostanie zgłoszone do Księgi Rekordów Guinnessa. Prawie połowa haseł została nadesłana z Budapesztu, ale bardzo wiele przyszło także ze stolic komitatów (województw), takich jak Segedyn, Debreczyn czy Miszkolc. W internecie opublikowano zdjęcie szalika, ułożonego wijącym się wężem na boisku piłkarskim i sfotografowanego przy użyciu drona.

Euro 2020: były polski piłkarz radzi naszym jak zagrać z Hiszpanią. Padają ostre słowa

Prezenterzy Radia SuperNova przewidują wynik meczu Hiszpania - Polska

Co wiesz o Mistrzostwach Europy?

Pytanie 1 z 10
W którym roku po raz pierwszy rozegrano EURO?

Euro 2020: Węgry zrobiły najdłuższy szalik kibica

Na Węgrzech powstał najdłuższy szalik kibica, dopingujący do walki w mistrzostwach Europy piłkarską reprezentację tego kraju. Ma czerwono-biało-zielone barwy narodowe i mierzy prawie 1,8 km – poinformowano w czwartek na konferencji prasowej. Najczęściej przewija się hasło „Naprzód, Węgry!”. Pisano też „Jesteśmy z wami!”, „Jesteśmy najlepsi!” czy „Nigdy się nie poddawaj!”. Szalik mający szerokość 20 cm waży kilkaset kilogramów. Wykonano go ze sprowadzonej z Francji włóczki wyprodukowanej w małym zakładzie dziewiarskim. Praca trwała osiem dni przez całą dobę. Szalik przez tydzień będzie prezentowany przed centrum handlowym Westend w Budapeszcie, by każdy chętny mógł sobie z nim zrobić selfie, a następnie zostanie podzielony na kawałki. Każdy uczestnik akcji otrzyma odcinek ze swoim hasłem i będzie go mógł używać podczas następnych imprez sportowych.