Ruszyły prace nad strategią promocji Miasta Kielce 2030+

2021-06-15 13:44 W.M
Urząd Miasta Kielce
Autor: Monika Cieślikiewicz

Prace nad strategią promocji Miasta Kielce 2030+ już ruszyły. Jej głównym zadaniem będzie ukształtowanie marki stolicy województwa świętokrzyskiego oraz określenie nowoczesnych i skutecznych sposobów jej marketingu.

Prezydent Kielc Bogdan Wenta podpisał w miniony piątek umowę z konsorcjum firm, które zajmie się projektowaniem strategii. „Strategia promocji Miasta Kielce 2030+” to kontynuacja prac nad dokumentami programującymi rozwój miasta w perspektywie 2030+.

Głównym zadaniem dokumentu będzie ukształtowanie marki stolicy województwa świętokrzyskiego oraz określenie nowoczesnych i skutecznych sposobów jej marketingu. Strategia ma być także inspiracją dla mieszkańców i innych grup docelowych do podejmowania działań promocyjnych i wspólnego budowania pozytywnego wizerunku miasta.

- Kielce powinny być rozpoznawalne na arenie krajowej i międzynarodowej w kontekście swoich niepowtarzalnych walorów przyrodniczych oraz atrakcji turystycznych. Chcemy, by były postrzegane jako miasto, w którym warto zamieszkać, studiować czy rozwijać swój biznes. Realizowane przez nas działania promocyjne, by były skuteczne, powinny być spójne, stąd podjęliśmy decyzję o przygotowaniu strategicznego dokumentu. Będzie on dla nas przewodnikiem kształtowania marki miasta przy udziale mieszkańców. Chcemy sprawić, by mieszkańcy poczuli się „ambasadorami” miasta, ponieważ to oni są największą wartością Kielc - podkreśla Bogdan Wenta, prezydent Kielc.

Założenia nowego wizerunku Kielc będą bazować na atutach miasta, a ich definiowanie odbywać się będzie z wykorzystaniem modelu eksperckiego i partycypacji społecznej, m.in. przy udziale mieszkańców. Szczególnie istotna dla promocji miasta będzie inicjatywa partnerska „Geopark Świętokrzyski”, dzięki której od kwietnia na obszarze gmin Kielce, Chęciny, Morawica, Nowiny oraz Piekoszów znajduje się Światowy Geopark UNESCO.

Strategia promocji miasta będzie opracowywana równolegle do „Strategii rozwoju Miasta Kielce 2030+. W kierunku Smart City” oraz będzie wpisywać się w zawarte w niej cele i założenia. Zakończenie prac nad dokumentem przewidziane jest na koniec roku.

Tak zmieniał się Szczecin przez ostatnich 37 lat
Sonda
Wakacje 2021 - czy powinny trwać krócej czy dłużej?
Źródło: Ruszyły prace nad strategią promocji Miasta Kielce 2030+