Budowa Trasy Łagiewnickiej powoli dobiega końca. Wykonwaca ściga się z czasem

Trwają intensywne prace na budowie Trasy Łagiewnickiej. Wykonawca nadrabia zaległości spowodowane trzecią falą pandemii, gdy cześć pracowników przebywała na zwolnieniach. Pod koniec czerwca okaże się czy inwestycja zostanie zakończona zgodnie z planem do końca bieżącego roku.
- Mogę zapewnić, że wszystkie roboty związane z fizycznymi utrudnieniami dla mieszkańców i udostępnianiem im tych elementów układów drogowych, które były z różnych powodów zamykane, na potrzeby wykonywanych prac zostaną w terminie udostępnione. Czy uda się uruchomić układ tuneli w terminie? To dopiero dowiemy się w najbliższym czasie - mówi Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Choć pojazdy budowy mogą już przejeżdżać wszystkimi tunelami na całej długości to prace w podziemnych odcinkach są na różnych etapach. Najbardziej zaawansowane są postępy pod skrzyżowaniem ulic Turowicza i Herberta.
- Rozpoczynamy wykonywanie nawierzchni bitumicznych na odcinku od wjazdu do tuneli, które prowadzą ruch samochodów i tramwajów pomiędzy sanktuariami, w kierunku Turowicza i Herberta - dodaje Krzysztof Migdał.
Budowa Trasy Łagiewnickiej, czyli 3,5-kilometrowego odcinka trzeciej obwodnicy Krakowa, rozpoczęła się w 2018 roku. Łączny koszt inwestycji to około 1,2 miliarda złotych.